21 Haziran 2025 - 03:02:33 ös

Gönderen Konu: GrandClio65 - Renault Clio Grandtour dCi Authentique Edition  (Okunma sayısı 185 defa)

Çevrimdışı eacikyurek

GrandClio65 - Renault Clio Grandtour dCi Authentique Edition
« : 28 Haziran 2022 - 11:40:12 ös »
Herkese merhaba. @Urlulu Emirhan'ın açmış olduğu konunun ikinci iletisinde belirttiğim gibi hem foruma hareket olsun, hem de fikir alışverişi olsun diye otomobilim ile olan maceralarımı paylaşmak için konuyu açtım. Uzun bir bekleyişin, arayışın neticesinde karşılaştık Funda ile. Huyumdur benim otomobillere ad vermek, onları sıradan birer makine, A noktasından B noktasına ulaşımı sağlayan vasıta veya mal/yatırım aracı olarak görmüyorum. Funda adını seçmemin nedeni biraz geçmişten geliyor. Benim lise yıllarımda ekonomik sebeplerden dolayı Passat B5.5 otomobilimizi takas ile Fluence 1.5 dCi ile değiştirmeyi planlıyorduk. Sonra vazgeçip almamıştık.
Fluence'in telaffuzu benim için Fulya adı ile çok benzer. (Fransızca bir videoda 'Fulyons' gibi bir şekilde anılıyordu.) "Fluence'i alırsak, adı Fulya olsun bari." diye kendi kendime düşünüp eğleniyordum. Clio'yu satın aldıktan sonra aklıma o Fluence ve Fulya fikrim gelince "Madem Fluence olmadığı için Fulya adını veremiyorum, Funda olsun adı." dedim ve geleneği (!) devam ettirdim.

Kendisi 2010 model yılı giriş seviyesi olan Authentique Edition donanıma sahip. 2 hava yastığı, yol bilgisayarı, elektrikli ön camlar, ABS, klima, direksiyon arkasındaki kumanda ile kullanılabilen CD çalar-RCA girişli AUX-Radyo Radiosat Classic teyp gibi dönemin temel ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışan özellikleri var. En sevdiğim özelliği station wagon karosere sahip olması. Motor kodunu tam olarak analiz edemediğim için emin değilim fakat 65 hp olduğunu düşünüyorum. Zira K9K motorların kendi içinde varyasyonları var ve her biri kodlar ile ayrışıyor. Sadece 65 hp olan versiyonun K9K 700 / 704 / 706 diye türevleri var araştırdığım kadarıyla. Kendisini aldığımda 308.000 kilometreye çok yakındı. Şimdi ise 311.000 kilometreyi çoktan geçtik. Buna rağmen mekanik olarak ideal durumda ve alırken kilometresi yüzünden asla tereddüt etmedim. Eksper raporuna göre kapılar boyalı, arka çamurluklar yarım boyalı. Tamponlarda da macun var galiba, çatlamalar görüyorum son zamanlarda. Yazıma buradan sonra fotoğraflar ile devam edeceğim.

- İlk zamanları. Ailenin diğer otomobili Armand'508 ile.



- Opel 'Nur' Astra H, Hyundai 'Mithat' Accent Blue ve Peugeot 'Armand' 508'in de fotoğrafını çektiğim kaldırım. Burada fotoğraf çekmek de gelenek gibi oldu benim için.



- 'Odometer Obsession' olabilirim, emin değilim.



- Z rotlar, motor kulakları ve triger değişimi için Kasım Usta'ya teşekkürler. Farları da direksiyon sargısı değişimi için çağırdığı elektrik ustası temizlemiş sağolsun. Bu fotoğraf işlemler başlamadan önce çekilmişti.



- O zamanlar Sivas'ta bulunan Kangal Termik Santral'de muhasebe personeli olarak çalışıyordum. Santralin misafirhanesinde kalıyordum ve tam bir 'dağ başı'ydı. 14 ay boyunca mahkum gibi yaşamak canıma tak etmişti, bir cumartesi günü kış, kar, tipi her türlü riski göze alıp yaklaşık 90 kilometrelik mesafeyi kat edip Sivas'a gitmiştim. Konya'da iken bir takım sıfır Roadstone N Blue Eco yazlık lastik almıştık. Sivas'a dönmeden önce sadece önlere Pirelli Snowcontrol almıştık. Pek mantıklı bir hareket değildi, ne akla hizmet o havada gittim, geri döndüm bilmiyorum. Kullandığım ilaçların verdiği 'boşvermişlik' etkisiydi belki de?



- 15 ay sonra ani bir kararla istifa, ve ilk yıkama. Konya'dayız artık!



- Tüm Grandtour'lar gibi, Bursalı. Evet, Grandtour'ların sadece Oyak-Renault tarafından üretildiği belirtiliyor.



- Bırakmayı düşünmediğim huyum. Aynı marka başka otomobil ile yan yana veya arka arkaya park etmek. Hele bir de aynı model ise daha bir güzel oluyor. Station wagon olması ise daha da bir güzelleştiriyor vaziyeti. Sırf bunun için yürürken yerin müsait olduğunu görünce geri dönüp Funda'yı buraya park etmiştim.



- Fransız Öpücüğü mü diyorlardı? Ondan işte. Bir de yazısız düz plakalık vazgeçilmezim. Rami ve Eyüp ikilisinin reklamını yaptığımız yeter.



- Evde zaten ondan var mı yok mu emin değilim?



- D A T'lı bi' şeyler işte. Evet, C harfi ve dCi logomuz yoktu birlikteliğimiz başladığında.



- Sıfır Clio ve dCi yazılarımız. Sanayideki aksesuarcı Clio için 70 TL dCi için 50 TL fiyat biçmişti. İnternetten 30'ar TL'ye sipariş ederek toparlanıyoruz.



- Park halinde iken yakıt damlatıyordu. İyice artınca Kasım Usta'nın yanına uğradık hemen. Yakıt filtresinin tıpası varmış. Tıpanın contası yıprandığı için kaçırıyormuş. Ne zaman ufak sıkıntılar çıksa 1 kuruş almadan halleder, telefonda da yönlendirerek yardımcı olur.



- Önceki sahipleri mekanik olarak iyi bakmış olsalar da kişiselleştirme (!) açısından tam Kasap Spec iş yapmışlar. Saçma sapan sisleri takmak için tanesi 250-300 TL olan plastik kapakları dolmalık kabak gibi oymuşlar, angel tipi halkaları parka bağlamışlar. Angelları devreden çıkarmak için işe koyulmuştum. Çaysız olmuyor tabi.



-  Davlumbazlar, farlar, tampon... Elim sök-tak işine alıştı iyice. Korkmadan söküp takıyorum. Sislere ait kabloları çıkarınca resmen rahatlamıştım. Ayrıca dCi motorların 65 hp versiyonlarında intercooler yok denir. Intercooler yok ise sağdaki küçük radyatör ne acaba? Ya da 65 hp değil mi? 85 hp olmasına ihtimal vermiyorum donanım seviyesinden dolayı. Bilenler cevaplarsa sevinirim.



- Sisleri devreye almak için yuvarlak bir elektrik düğmesi alıp takmışlar far yükseklik kumandasının olduğu panele. Parmak girecek bir delik açmışlar. Sağda solda atıl vaziyette veya uygun fiyata var ise elinizde, lütfen iletişime geçin. Sadece plastik panel lazım. Parça kodu 8200475624.



- Kurumayasıca huyum!



- Evden işe, işten eve. İşten erken çıktığım günler veya hafta sonları çift kova ile ne amatör ne profesyonel yıkama. Gezmeyi, bir yerlerde oturmayı, insanlar ile etkileşimde bulunmayı pek sevmiyorum. Tek ciddi eğlencem ve hobim otomobiller.



- Ekonomik durumlar büyük (!) şeyler yapmamı engelliyor. 16" OEM janta geçmeyi bırakın, sırf tekrar lastik almamak için bile 15" alamıyorum henüz. Aklımdaki modellerden biri, 15" Del Arte. Mahonia veya Kimono da listemde. Gönlüm 7 delikli Mini Pepperpot alıp beyaza boyamakta ama, 15" sac alıp beyaza boyayıp önümüzdeki yaza kadar kullanmayı düşünüyorum. Planım 15" kışlık kapaksız sac, 16" OEM Renault yazlık takım.



::)



- En sevdiğim aksesuarlardan paçalıkları monte etmeye çalışırken bayağı malzeme kullanmışım. Arka tampona göre yapılmışlar fakat esnek oldukları için önlere de gayet rahat uyum sağladılar. Eğer siz de bu tür paçalık montajı yapacaksanız birinden yardım alın. Ben çivi ile çamurluğa vidalanacak yeri işaretledim, vida ile delik açtım, montajı yaptım derken yorucu oldu ama değdi. Belki bu kadar teferruata gerek yoktur ama, rahat uyuyamayacak kadar günlerce aklımda takılı kalacak kadar rahatsızlık veriyor arabaya yaptığım işlemlerin kusurlu olması.



- Kaliperlerin ve tamburların paslı ve pis görünmesi hoşuma gitmiyordu. Aklımdaki ilk renk siyahtı fakat 'pandasal' bir görüntü yapmak istediğim için beyazı seçtim.



- Site otoparkı, bijon anahtarı derken iş iyice tatsızlaşmaya başlayacaktı. Aldım malzemeleri, gittim lastikleri aldığım lastikçiye. Tel fırça ile sürtüp boyayı attım. Arka tekerleri sökmüşken arka paçalıkları da takarak işlemi tamamladım. Grandtour olması biraz frenliyor beni. Hatchback olsaydı ralli teması yapmak için her fırsatı kollardım. Hoş, şu sıralar elimde telefon, makyajsız Civic ES7 jantlarına bakıyorum, 16 kollu 15" 4x100. Fümeye boyanıp takılası bir şey. O.Z. Racing, Speedline vb. hayal gibi zaten.



- İç mekan için de planlarım var. Direksiyona beyaz veya gri dikişli deri kaplama düşünüyorum. Koltuk süngerleri acınası halde, sünger parçaları dökülüyor bazen. Berbat bir halı paspas var, çok toz tutuyorlar. Kauçuk paspas alacağım. Klima menfezleri trim sökme seti ile kolayca çıkıyor ve parçalara ayırmak çok basit. Menfez çerçevelerini, kadran çerçevelerini, kokpit çıtalarını beyaza, klima ve teyp çerçevesini parlak siyaha boyayacağım. Corsa D Color Edition gibi. Vites topuzunun krom kapaklı olması da parlak siyah ile uyumlu olur diye düşünüyorum. Üzerindeki vites topuzu parçalanmaya başladığı için sedef kaplama yapmışlar. Ben de yan sanayi topuz almıştım, gayet de güzel, sırıtmıyor.



- Ve paçalıktan sonra gördükçe yüzümün gülmesini sağlayan parça, H lip! Aksesuarcıda 90 TL olan parçayı internetten kargo dahil 75 TL civarında bir tutara temin ettim. İşyerinde çalışma arkadaşım, patronun oğlu Çılgın Yılmaz ile montajını yaptık. Evet, transpaleti kriko niyetine kullandık.



İlerleyen zamanlarda yapmak istediklerim, yapacaklarım;
- Farların açılması, camların içten temizlenmesi, mat siyah zemin uygulaması (üst donanım paketlerindeki gibi).
- Orijinal sis farlarının temin edilmesi, şeffaf sarı folyo ile kaplanması.
- Ara atkı ve beyaz renk portbagaj veya bisiklet taşıyıcı montajı.
- Son susturucu değişimi ve sade şık görünümlü, abartısız çiftli krom egzoz ucu.
- Coilover veya spor yay ikilemi. Lütfen tecrübeli veya bilgi sahibi kişiler aydınlatsın.
- APP plaka. Muayeneden önce halletmem lazım, yaklaşık olarak 2 ayım var.
- 4x100 15" jant takımı. Renault Del Arte, Mahonia, Kimono, Honda ES7 (makyajsız kasa, 16 kol), Mini Pepperpot (7 delik)... Hiç birini yapamazsam kapaksız sac + Renault logolu göbek. Üstündeki jantları değiştirmek istiyorum. Başkasının zevkini neden kullanayım ki?
- Arkalara koyu, önlere açık, en öne UV cam filmi. Zindan Spec olmayacak elbette.
- Kaliteli halojen H7 ampul. Bosch Gigalight Plus 120 veya Osram Nightbreaker düşünüyorum. LED önererek kendinizi yormayın, merceksiz farda LED, xenon ampul kullanmak bana göre değil. Gönül ister elbet çıkma mercekli far veya Atölye Semih vb. yere yaptırmak ama ekonomik durumlar elverişli değil. Doktora görünmedim bu konu hakkında fakat gece körlüğü olabilir mi bilmiyorum, akşamları zor görüyorum. Zaten miyopum, bir gözüm 4,75.
- En arka yan camlara stickerlar, ön cama içten yapıştırma Almanya tip Euro 4 normu etiketi.
- Arka camlardaki Renault Elf ve Renault eco2 stickerları yok. Dijital baskı yapan bir yerden yaptıracağım.
- Latitude yazısını haricen bulabilirsem, bir anlık çılgınlıkla Clio yazısını Lutecia yapabilirim. Clio'lar Japonya pazarında ilk kasadan beri Lutecia adı ile satıştalar. Mesela bir Egea sahibi olsaydım, çoktan Tipo logosunu montajlamıştım.

Eklemeler yaptıkça konuyu güncelleyeceğim. Fikirlerinize, sorularınıza, tecrübelerinize açığım. Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

Saygılarımla.


'Lutecia V6'
2000 Renault Clio Hatchback V6 RXE
275 Hp | 995 Kg | RR

Çevrimdışı Urlulu

Ynt: GrandClio65 - Renault Clio Grandtour dCi Authentique Edition
« Yanıtla #1 : 29 Haziran 2022 - 12:04:33 öö »
Film Gibi Youtube Videosu Çeksen İzlenir Abi Maşallah


2011 Volkswagen Jetta 1.6 TDI 5C6
Güç: 298 Hp | Ağırlık: 1295 Kg | Çekiş: FWD

Çevrimdışı eacikyurek

Ynt: GrandClio65 - Renault Clio Grandtour dCi Authentique Edition
« Yanıtla #2 : 29 Haziran 2022 - 07:49:28 öö »
Film Gibi Youtube Videosu Çeksen İzlenir Abi Maşallah
Eeeııyyyhhh, kim uğraşacak? ;D

'Lutecia V6'
2000 Renault Clio Hatchback V6 RXE
275 Hp | 995 Kg | RR

Çevrimdışı Rasidcihatd

Ynt: GrandClio65 - Renault Clio Grandtour dCi Authentique Edition
« Yanıtla #3 : 29 Haziran 2022 - 08:25:16 öö »
 :D Film tadında olmuş abi  devamını bekliyoruzz  dört gözle

Çevrimdışı eacikyurek

Ynt: GrandClio65 - Renault Clio Grandtour dCi Authentique Edition
« Yanıtla #4 : 29 Haziran 2022 - 08:27:12 öö »
:D Film tadında olmuş abi  devamını bekliyoruzz  dört gözle
Valla ben de bekliyorum dört gözle bi' şeyler ama, bakalım neler olacak. :D

'Lutecia V6'
2000 Renault Clio Hatchback V6 RXE
275 Hp | 995 Kg | RR